Thursday, 21 July 2011

LAWAK ORG UTARA


LAWAK ORG UTARA
Subject: tu istimewa org utara.
 
Lesen P
 
Ini kisah yang diceritakan oleh kawan aku daripada Kedah, namanya Naspie.
Dia kata cerita ini benar-benar berlaku. Kisahnya begini ... seorang 
pak cik tua yang baru saja lulus lesen menunggang motosikal. Jadi,
mengikut undang-undang, stiker berhuruf "P" hendaklah digantung pada motosikal
sekiranya seseorang baru dapat lesen motor. Pak cik tu tunggang motosikal.
 
Adala police road block ...
Polis : "P" mana pakcik?
Pak Cik : P Aloq Staq (loghat Kedah).
Polis : Pak cik nak bergurau pulak. "P" mana pak cik?
Pak Cik : Aku nak p Aloq Staq. (Dah mula naik anging).
Polis : Amboi, main-main pulak pakcik (tersengih). Pak Cik, "P" mana? 
Pak Cik : Aku habaq Aloq Staq hangpa tak percaya. Apa hang ingat aku 
tak tau ka jalan ni nak pi aloq staq. Hangpa jadi polis pun hangpa jangan
nak perleceh aku tau (marah). 
Polis : Pi pi pi pi lah ... nyusah aje 
Pak Cik : kan senang macam tu ...
 

1 comment: