Thursday, 21 July 2011

hidup ni serba tak kena hehe


Assalamualaikum. :)Bismillah! in the name of Allah, the Most Gracious, the Most Merciful. "A good word is better than silence and silence is better than evil talks" :)
Napa ntah malam ni rasa gatal tangan nak tekan keyboard ni..:) rasa macam nak luahkan sesuatu ja..ok..ok,dari duk pendam dalam hati baik luahkan kan??it’s better, right?? Haha tetiba cakap omputih pulak hehe
Hmm,dalam masyarakat kita sekarang ni semua serba serbi tak kena kan..kalian pernah tak kena tegur dengan sesiapa tentang diri kalian dan apa yang kalian lakukan..?cnfirm pernah kan..kalau tak pernah maknanya kalian ni org tak Nampak lah, invisible.. hehe
bagi saya ayat “jaga tepi kain orang” tu ok,dan memang perlu pun jaga tepi kain orang kalau betul2 nak amalkan cara hidup islam..tapi agak2 lah,jangan sampai mengutuk dan mencaci orang tu..tu dah salah anggap dah tu.. dalam hidup ni kita perlukan nasihat dan teguran orang..kalau tak,sampai bila pun kita anggap kita kita ni sentiasa betul,kan2??hehe bagi saya orang yang nak Berjaya dalam hidup dunia dan akhirat perlukan nasihat dan bimbingan dari orang yang selayaknya..

apa yang nak bagitau kat sini sekarang,masyarakat kita ni semua serba tak kena..baca,faham dan fikirkan ok apa yang akan saya katakn ni ok…

kalau orang muda kawin muda,mungkin kawin masa masih belajar…
respond orang: ishhh,mudanya kawinnn…muda2 lagi dah gatal yer nak kawin…

(apa salahnya kalau kawin atau nikah awal pun,malah lagi digalakkan..dapat elak maksiat kan2 hehe)
♥ kalau org pompuan kawin lambat..org akan kata,"eii anak dara tua..tua2 baru nak kawin,dulu2 mesti tak laku..sibuk dengan belajr dan kerja ja.."(jodoh Allah yang tentukan,biar laa lambat pun kan)♥ kalau org ada anak ramai..org akan kata,"uiish suburnyaa pasangan ni,mesti makan ubat ni.."(haha kalau mkan ubat pun,kalau dah ditakdirkan anak sikit nak buat mcmna kan hehe)♥ kalau org tak da anak..respond org, "dia ni mesti mandul ni,sbb tu tak da anak tu.."♥ kalau gagal dalam exam..org kata "budak tu memang malas berusaha,bodoh pulak tu" (kita mana tahu kata dia tu tak berusaha,mana tahu dia dah berusaha,tapi Allah nak bagi kejayaan yang lebih besar untuk dia..)"Allah tidak membebani seseorang itu melainkan sesuai dengan kesanggupannya." -Surah Al-Baqarah ayat 286..♥ kalau berjaya dlm exam..org kata "dia tu anak orang kaya,mak ayah dia hantar dia tuisyen profesional punya..tu yang dapat skor tu".. (siapa berusaha dia dapat lah..)♥ kalau ramai kawan dekat facebook, org kata "dia tu memang macm tu, pakai add dan approve ja lelaki pompuan.." (hmm, kita mana tahu niat dia nak ramai kawan dia nak berdakwah ke,kalau ramai kawan kat alam maya ni kira bonus la kat dia nak sampaikan ilmu..♥ kalau kita kata kita tak nak approve lelaki/perempuan (yg berlainan dengan jantina kita)..org kata "alah,macm laa dia tu bgus sgt" (ok2,sekarang saya approve semua)dan macam2 lagi lah situasi yg serba tak kena ni..apa yg terbaik saya rasa,jadi lah diri sendiri..apa yg kita buat kita tahu sebabnya..pedulikan kata2 org selagi apa yang kita buat tak melanggar syariat.. ♥ ♥ ''SAYA TAHU APA SAYA BUAT,OK''

No comments:

Post a Comment